neděle 11. ledna 2015

Zázvorový sirup +

Hezký večer,

už od listopadu preventivně piji zázvorový čaj z čerstvého zázvoru, o Vánocích nevím z jakého důvodu jsem jej přestala brát a ejhle patrně o Vánoční svátky na mě skočil bacil, který mě 2.ledna skolil . . a tak došlo na můj oblíbený zázvor, nakoupila jsem si ho do zásoby asi 0,5kg  a doma jsem od přítele slyšela kde mam křen , ale hlavně že máš kilo zázvoru...

V pátek jsem byla na návštěvě u kamarádky ,která mi nabídla čaj se zázvorovým sirupem.. během večera jsem vypila asi 6 hrnků... nedalo mi to a v sobotu jsem probrouzdala net a objevila spousty receptů . . z každého jsem si vzala něco a zde je výsledek..



 sirup je docela silný , ale mě to tak vyhovuje...

 postup:
!!pozor!! 
pokud si zázvor navážíte ještě neoloupaný bude jej míň než s čím jsem vařila já a to o 70g
což je docela dost ( také jsem přidávala)


v receptu počítám s 200g již oloupaného zázvoru

zázvor si nakrájíme na proužky a dáme do kastrůlku

přidáme cukr 200g+600g a vodu 750ml

vše řádně smícháme,promícháme a přivedeme k varu

přidáme 1 nakrájený citrón na plátky a vaříme ještě 10minut
plotýnku vypneme a necháme vychladnout

2.den

přivedeme k varu a přidáme zbylé 2 citrony

vaříme asi 40min, obsah kastrůlku se zredukuje zhruba
na polovinu ( správnou konzistenci jistě odhadnete)

necháme mírně vychladnout a
zcedíme, přelijeme do připravené láhve a necháme vychladnout.

Zázvorový sirup přidáváme do čaje, nebo z něj můžeme udělat i osvěžující chladivý nápoj.




Hezký večer,

                       *Jadviga*









Žádné komentáře:

Okomentovat