sobota 21. ledna 2012

..dítětem i v dospělosti . .

Hezký sobotní podvečer všem,
     snad každý v dětství něco sbíral (kluci kartičky hokejistů / fotbalistů, autíčka, holky zas panenky a plyšáky) a v každém z nás i v dospělosti zůstává kousek dítěte, u někoho je ten kousek větší u někoho naopak.Já patřím do té první skupiny. I v dospělosti mam takovou malou sbírku, ale nějakou dobu trvalo než jsem si uvědomila co bych chtěla a tak začnu úplně od začátku.
 Jako malá holka jsem nesbírala panenky ani plyšáky jak by si každý mohl myslet, ale byla jsem spíše jako kluk a mou velkou "láskou" byli autíčka.. od malých až po velké( láska k autům my zůstala ).
Sbírku autíček stále mám,ale spojila jsem jí se sbírkou mého přítele a již sama autíčka nesbírám( je zbytečné mít jeden modýlek 2x). A teď se konečně dostávám k tomu jak jsem začala sbírat JAPONSKÉ dřevěné panenky KOKESHI. Miluji Japonsko a jeho kulturu již od 8. třídy základní školy. Před 5.lety jsem dostala od maminky mého předešlého přítele jednu dřevěnou panenku dovezenou právě z Japonska..a byla to láska na první pohled. Hned ten večer jsem si doma sedla ke "googlu" a vygooglila jsem si panenka KOKESHI a sbírka mohla začít.
 V ČR se Tyto panenky hodně špatně shání, ale náhodou jsem narazila na jednu hodnou paní která občas do Japonka cestuje a vždy pár panenek přiveze.
červená panenka úplně vlevo je právě ta úplně první

 k Japonsku neodmyslitelně patří i Geishi a k nim zas ozdobné květiny "KANZASHI" viz tato ozdobná květina v popředí.





Má sbírka je již o pár panenek větší ( budu muset brzy nafotit a jistě se Vám s nimi pochlubím).


K sepsání tohoto článku mne inspirovala milá HELENA článkem ...medvídek... .


                     Krásný večer       Jadviga
                                  (美しい夕べ)







2 komentáře:

  1. Jadvigo, to mě moc těší! Byla by škoda něco tak roztomilého a v našich krajinách vzácného neukázat! A ty autíčka, to by sis rozuměla s naším Adamem...má jich nepočítaně :o)
    Pohodový večer, zdravím Helena

    OdpovědětVymazat
  2. Heleno, děkuji moc za milá slova :-) .
    Já si vždy víc rozuměla víc s klukama než s holkama.
    Krásný večer Jadviga

    OdpovědětVymazat